Kampania informacyjno-edukacyjna dotycząca zjawiska przemocy w rodzinie

Kategoria:

Przemoc

Zespół Interdyscyplinarny ds. Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie zainicjował na terenie Gminy Jabłonka lokalną kampanię informacyjno-edukacyjną dotyczącą zjawiska przemocy w rodzinie pt. „Zatrzymać przemoc - niech się wstydzi ten, kto ją stosuje”.

Kampania wpisana jest w Gminny Program Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie oraz Ochrony Ofiar Przemocy w Gminie Jabłonka na lata 2021-2025.

Celem kampanii jest zwrócenie uwagi na problem przemocy w rodzinie i uwrażliwienie mieszkańców naszej Gminy na zjawisko przemocy.

W ramach kampanii zakupiono i rozpowszechniono materiały informacyjno-edukacyjne. Kampania służy przełamaniu stereotypów związanych z przeświadczeniem, że problem przemocy jest prywatną sprawą oraz informuje o dostępnych formach pomocy dla ofiar i świadków przemocy w rodzinie.

Dotacja na rozwój pomocy społecznej

Kategoria:

znaki strona www

 

„Wsparcie finansowe zadań i programów realizacji zadań pomocy społecznej –  dofinansowanie zadania własnego polegającego na utrzymaniu ośrodka pomocy społecznej, w związku z realizacją dodatkowych działań mających na celu rozwój pomocy społecznej.”

Gmina Jabłonka w ramach zadania własnego polegającego na utrzymaniu Ośrodka Pomocy Społecznej, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt. 18 oraz art. 115  ustawy o pomocy społecznej otrzymała wsparcie w postaci dotacji celowej z budżetu państwa.

Czytaj więcej...

Informacja dotycząca składania wniosków o ustalenie prawa do: świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego

Kategoria:

Wnioski na nowy okres zasiłkowy 2021/2022 można składać w następujących formach:

  • w wersji elektronicznej
  • w wersji tradycyjnej papierowej – od dnia 1 sierpnia 2021 r.

Druki wniosków dostępne są do pobrania w siedzibie tut. Ośrodka lub na stronie internetowej:

https://www.gov.pl/web/rodzina/wzory-wnioskow-o-swiadczenia-dla-rodzin-aktualizacja-na-dzien-29052018-r-do-stosowania-takze-na-okres-20182019

UWAGA! W trosce o bezpieczeństwo, w związku z ryzykiem zakażeń COVID-19 wnioski na nowy okres zasiłkowy będą przyjmowane w holu Orawskiego Centrum Kultury w Jabłonce od poniedziałku do czwartku od 8:00 do 14:30. Piątek jest dniem wewnętrznym (Strony nie będą przyjmowane).

Ze względu na stan epidemii, prosimy o zakrywanie ust i nosa oraz zachowanie dystansu społecznego.

Dopuszczalna liczba interesantów przebywających w tym samym czasie nie może być większa niż jedna osoba na jedno stanowisko obsługi (nie wliczając osób obsługujących interesantów).

Prosimy o składanie prawidłowo wypełnionych i kompletnych wniosków.

Z uwagi na panującą sytuację epidemiologiczną wnioski nie będą weryfikowane przy przyjmowaniu. Złożenie nieprawidłowo wypełnionego lub niekompletnego wniosku może skutkować wydłużeniem procedury wydania rozstrzygnięcia lub pozostawieniem wniosku bez rozpatrzenia.

Wnioski można przesłać również za pośrednictwem poczty na adres: Ośrodek Pomocy Społecznej w Jabłonce – Sekcja Świadczeń Rodzinnych, ul. 3-go Maja 1, 34-480 Jabłonka.

Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu:

tel. 18 26 111 29 od poniedziałku do piątku w godzinach pracy Ośrodka.

W przypadku osób ubiegających się o świadczenia rodzinne a członek rodziny pracuje za granicą prosimy o wypełnienie następującego załącznika:

Oświadczenie o aktywności za granicą - Formularz dotyczący rodziny SR

Oświadczenie o aktywności za granicą - Formularz dotyczący rodziny SW

Deklaracja Dostępności dla strony internetowej www.opsjablonka.pl

Kategoria:

Ośrodek Pomocy Społecznej w Jabłonce zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do www.jablonka.pl.

  • Data publikacji strony internetowej: 2016-01-01.
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2021-03-12.

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych.

Część plików nie jest dostępnych cyfrowo,.

Brak odpowiedniej struktury nagłówkowej artykułów.

Mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.

Filmy zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.

Zamieszczone na stronie podmiotowej BIP informacje publiczne, w postaci załączników są w formie skanów (z uwagi na charakter informacji publicznej).

Oświadczenie sporządzono dnia: 2021-03-12.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Grażyna WierczekTen adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 18 26 111 00 w. 67. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Strona internetowa Rzecznika Praw Obywatelskich

Dostępność architektoniczna

Siedziba Ośrodka Pomocy Społecznej w Jabłonce mieści się w budynku Urzędu Gminy Jabłonka w przyziemiu. Petenci pomocy społecznej przyjmowani są w pomieszczeniu przystosowanym do obsługi osób niepełnosprawnych. W bezpośrednim sąsiedztwie pomieszczenia znajduje się parking z miejscami  dla osób niepełnosprawnych.
W w/w pomieszczeniu znajduje się urządzenie umożliwiające kontakt z punktem informacyjnym Urzędu Gminy Jabłonka. Osoby niepełnosprawne, petenci sekcji świadczeń rodzinnych i wychowawczych oraz Karty Dużej Rodziny są obsługiwani przez pracownika merytorycznego po otrzymaniu telefonu z punktu informacyjnego. Pracownik merytoryczny w w/w pomieszczeniu udzielia petentowi informacji w przedmiotowej sprawie.